"I need a friend... A friend who let me sit and drink and not to talk about anything"
i like this quote! as i do feel the same way most of the time whenever i feel down... :)
DOAKU UNTUKMU SAHABAT
PINTAKU PADAMU SAHABAT...
PERINGATAN BUAT DIRIKU...
Ku memohon taufiq dan hidayah dariMu, ya ALLAH...
i like this quote! as i do feel the same way most of the time whenever i feel down... :)
DOAKU UNTUKMU SAHABAT
SATURDAY MORNING


SATURDAY EVENING
Football match... between IMU students and org2 kampung
my adik-adik angkat :D
football match dah habis... tapi kitorg tak jugak balik lagi.. :p kenapa???
SATURDAY NIGHT EVENT
SUNDAY MORRNING
acara tiup tepung.. tengok calvin wong tu... calvin!!! were u helping or torturing that girl??? haih... calvin2... knowing u.. :pSo, verily, with every difficulty, there is relief. Verily, with every difficulty there is relief. Therefore, when thou art free (from thine immediate task), still labour hard. And to thy Lord turn (all) thy attention
Dalam bacaan saya hari ini, terdapat satu pesanan Saidina Abu Bakar As-Siddiq r.a kepada Saidina Umar Al Khattab r.a...
"Perkara pertama yang saya pinta kamu berwaspada ialah NAFSUmu yang berada dalam dirimu"
pesanan yang amat2 bernilai... sememangnya, nafsu adalah musuh ketat manusia... amat sukar untuk mengatasinya kecuali dengan IMAN yang amat2 kuat... sedangkan iman kita turun naik... :( kerana itu, usaha utk memelihara iman itu perlu ada dan peringatan daripada saudara2 seagama penting...
dan membacanya, teringat akan tulisan akhi ZN baru-baru ini.. Nur dan Kegelapan yang pelbagai... yang mana saya kira, ia ditulis sebagai satu teguran dan peringatan buat sahabat2 beliau dan juga muslimin dan muslimat umumnya... jzkk atas peringatan tersebut.. :)
dan apa yang dapat saya kongsi di sini ialah, tentang antara langkah-langkah memelihara hati/iman: ~tak silap daripada salah satu rancangan di TV oleh seorang ustaz yang agak dikenali tapi saya dah x ingat siapa :(~
> tadabbur al Quran
> kurangkan makan
> Qiamulail
> banyakkan istighfar
> duduk dengan orang soleh
moga bermanfaat :D
dan moga kita semua dapat memelihara hati dan iman serta dapat melawan nafsu dan hasutan syaitan.. amin...
-tgk..adik2 kini sudah pandai bertanggungjawab! :)-
along... adik yang paling tua di situ.. kini dah tingkatan 2.. kejap aje masa berlalu... rasanya baru smlm bertanyakan along ttg persiapan dia menghadapi UPSR... kali ini, PMR pula menanti tahun hadapan... dan along, jika dahulu, mudah berasa hati, dan tidak begitu mengendahkan saya dan yuni... tetapi kali ini, dia ringan mulut utk berborak dgn saya... malah, dia yang terlebih dahulu menegur... "eh, mcm kenal.." :p along2... along sekarang dah ada handphone sendiri... katanya dia beli sendiri, hasil duit raya tahun lepas... ditanya mana dpt duit beli topup, katanya dikumpulnya duit belanja sekolah... alhamdulillah, dah nampak along makin besar dan makin matang insyaAllah... :)

1) rasa bersyukur kerana 1-2 bulan yg lepas, mendapat berita drp seorang pesakit yang saya temui ketika Gynaecology posting, yang telah keguguran sebanyak 4 kali dan pada ketika itu, terpaksa admit ward kerana kencing manis... betapa besarnya dugaan yg Allah bagi kepada akak ni... tetapi alhamdulillah, beliau menyampaikan berita bahawa kandungannya pada ketika itu sudah 30+ weeks.. dan baru2 ini, dalam bulan ramadhan, sekali lagi saya mendapat berita, beliau telah selamat melahirkan anak perempuan! gembira sgt2 buat akak ni... :) janjinya, jika beliau bersalin ketika saya masih di Seremban, saya akan pergi melawat... tetapi sayangnya, saya telah berada di batu pahat ketika itu... apa pun, tahniah akak! kesabaran akak dan suami selama ini telah dibalas Allah dgn anugerah yg amat bernilai! (",)
2) alhamdulillah, saya telah berada di Batu Pahat sekarang utk meneruskan perjuangan dalam pengajian perubatan ini bagi semester 10. syukur kerana Allah telah memberikan kpd saya nikmat lulus EOS 9 exam. moga Allah memberkati kedatangan ke batu Pahat ini dan memudahkan urusan saya dan rakan2 di sini... dan tak lupa, rakan2 di Seremban juga.. insyaAllah
3) dan alhamdulillah, cuti raya kali ini membawa seribu satu makna buat diri saya... :) wpun dalam hari2 yg berlalu, 2-3 kali hantar kereta ke workshop, dan membawa peristiwa tak diingini di kemudian hari, tetapi diharapkan cuti raya ini akan membawa kelainan buat ramadhan dan raya saya pada tahun hadapan... :D insyaAllah, jika ALLAH panjangkan umur utk bertemu lagi dengan ramadhan 1431H!
