Wednesday, February 13, 2008

usaha

Dan Katakanlah: "Bekerjalah kamu, maka Allah dan Rasul-Nya serta orang-orang mukmin akan melihat pekerjaanmu itu, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui akan yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakan-Nya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.

[at-taubah, 9:105]

short and sweet wahyu drp ALLAH ini.. :D ayat yg menyatakan bahawa ALLAH sebenarnya tak melihat kpd hasil pekerjaan, tetapi melihat pada USAHA kita... (^_^:)

satu peringatan utk diri saya sendiri, supaya membuang jauh2 sifat malas yg selalu aje dtg... :( kerana sesungguhnya setiap pekerjaan yg baik itu adalah ibadah... :D contohnya, berusaha utk menuntut ilmu... dan peringatan jgk, jgnlah kita mengejar grade A semata2, or dean's list, sampaikan lupa utk memohon berkat dan keredhaan Ilahi..

and jg, ayat ini sesuai utk sahabat2 di sem 7, seniors sem 9, and juniors sem 3 yang tengah menghadapi final exam masing2 skrg... InsyaAllah, moga Allah permudahkan urusan kalian semua.. :D moga berjaya dunia dan akhirat, moga usaha yg dikerah itu mendapat 'kredit' drp Tuhan Pencipta Alam.. ameen.. :D

dan peringatan jg, teruslah berusaha dlm melakukan sesuatu pekerjaan itu, dan jgn mudah berputus asa... ingatlah, ALLAH itu sentiasa ada utk membantu kita.. :)

2 comments:

Feeza Ashruff said...

assalammualaikum azi..
nice blog uve got there..
good posts too..
anyways.. kot la kalau azi cant remember me.. i ni kawan Nash.. ingat tak?

Afiqah Ayob said...

apdet please..