Saturday, August 16, 2008

jom tgk kartun! =D

iye, saya tau... saya pada ketika ini sepatutnya memanfaatkan setiap masa yg ada utk membuat revision for my coming OSCE...

tetapi mungkin kerana kepenatan belajar, membuatkan saya teringin tengok kartun utk release tension... and mmg, ptg td, saya betul2 tengok kartun... :D ~ok la tuh... tgk kartun kat umah... kalau kwn2 saya yg lain,diorg pergi cinema tgk movie after OSPE ari tuh... ~

petang sabtu, takde cite kartun pun di television... kalau ada pun, maybe tv9 or astro channel... tapi TV usang di rumah sewa ku ini tak dpt la plak channel tv9... jadi x dpt la tgk cite kartun di TV... to me, klu tgk cite spongebob kt tv9 tuh pun dah cukup puaskan hati.. ihihihi..

so, teringatla satu vcd nih.. yg saya beli di international book fair kat PTWC last April.. dah lama beli, tapi tak tgk2 lg.. huhuhu... tp ari nih akhirnya dapat jg tgk.. tajuknya: "SULTAN MOHAMAD AL FATEH"... ~kak sa yg introduced this vcd to us last year, tp time tuh pun dkt2 exam, jadi x dpt nak pinjam from kak sa n tgk... sbb tuh bila berpeluang ke book fair, saya singgah la kat 'gerai' SABA ISLAMIC MEDIA utk cari jgk vcd ni!~

dan saya amat suka cite nih! walaupun qualiti nyer takdela cam cite 'totally spies' ke, 'the incredibles' ke, tapi it was a good try bg Malaysian producers, yg rasanya masih baru dlm bidang animasi/ terbitan kartun...

dan apa yg saya suka drp cerita ini adalah message yg disampaikan! dan juga kehidupan masyarakat Islam di zaman khalifah satu ketika dahulu... masyaAllah... amat2 kagum and jeles dgn org2 yg hidup pada zaman itu...

dan tgk part 1 vcd nih pun, dah cukup utk memotivasikan diri saya utk terus berusaha! utk terus belajar! dan cuba mengimbangkan antara semua aspek dalam hidup kita nih... ermm.. sbb di awal cerita, ada mengisahkan Sultan Muhammad nih di usia mudanya yg amat tekun menuntut ilmu ~baginda tidur hanya sekejap di waktu malam and bangun kembali utk tahajud dan continue mengulangkaji kitab hadis~ [argh.. amat kagum... nak compare ngan azi yg selalunya hypersomnia nih, and klu bangun tahajud/qiyam pun selalunya bila dah nak menghampiri subuh... :( ] dan pada yg sama baginda juga tekun belajar bermain pedang dan berkuda (which was satu keperluan pada zaman itu)

tak sabar nak continue tgk part 2... tetapi rasanya, buku2 OSCE memanggil2 utk dibaca... yela, usaha dan pengorbanan itu perlu sekiranya kita mengharapkan ALLAH memakbulkan doa2 kita... USAHA+DOA+TAWAKAL! (",)

ok, sape mau pinjam vcd nih nnt, amat2 dialukan... sebelum ianya dibawa pulang ke Kemaman utk saya bagi adik2 tgk utk mentarbiyahkan diri mereka plak.. :D

doakan azi and rakan2 berjaya dlm final semester exam nih! jzkk

No comments: