Saturday, June 7, 2008

kanak2 dibunuh

sedih apb membaca... "Seorang kanak-kanak perempuan Palestin berusia empat tahun terbunuh dan 10 penduduk cedera dalam serangan udara Israel hari ini.."

paragraph pertama dlm Utusan Online bhgn Luar Negara (070608).. kejam sungguh! dan reason tentera Israel berbuat demikian, adalah kerana nak menyerang balas pejuang2 Palestin yg dikatakan telah menyebabkan seorang penduduk Yahudi terbunuh dalam serangan mortar oleh pihak pejuang Palestin sebelum itu...

Yg terbunuh dalam serangan itu adalah seorg lelaki Yahudi yg berusia 52 tahun... tetapi kenapakah mereka amat kejam sehingga sanggup membalas dendam terhadap KANAK2 PEREMPUAN yg hanya berusia 4 TAHUN??? :(

Islam melarang umatnya membunuh org2 tua, perempuan, kanak2 dan org2 yg berlindung di rumah ibadah... tetapi...rejim Yahudi Zionis ini, sungguh tidak berperikemanusiaan... dan dengan angkuhnya Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert berkata, " Kami sendiri tidak suka dengan pilihan ketenteraan ini tetapi kita tidak takut kepada sesiapa"

Dan isu ini bukanlah isu umat Islam semata-mata... tetapi nilai PERIKEMANUSIAAN a.k.a HUMANITY! sesiapa sahaja di dunia ini, tanpa mengira bangsa dan agama dan dapat berfikir dgn waras, dapat menilai pembunuhan terhadap kanak2 adalah satu kekejaman yg melampau!

moga rejim yg kejam ini akan mendapat balasan setimpal satu hari nnt!

No comments: