Friday, July 18, 2008

kisah si A

si A nak ke daurah a.k.a majlis ilmu di suatu tempat yg lebih kurang 60-80 km jauhnya. tetapi kerana duit biasiswa semester ini yg dah habis digunakan, dan utk coming semester belum lagi masuk, jadi si A tidak mempunyai wang yg cukup utk ke sana... jadi, si A bercadang utk meminjam wang drp kawan2nya... tetapi si A sebenarnya masih berhutang dgn bbrp org rakan2nya...

ermm...jika anda si A, mana anda pilih? pinjam duit utk menghadiri majlis ilmu??? or pilih utk tak pergi ke daurah tersebut???

(",)

soalan kedua, sekiranya anda sahabat kepada si A nih, apa yg anda akan buat??? dan kemudian, anda dpt tau si A nih sbnrya ada masalah utk manage duit nya.. apa the best advice(s) yg bleh anda offer kpd si A????

pendapat2 sahabat saya dahulukan dgn jazakallahu khairan katheera... :D

1 comment:

afyan said...

kalau aku si A, aku tak akan pergi, dan akan usaha untuk bayar hutang dulu sebab aku x suka berhutang, dan tak mahu jadikan hutang sebagai tabiat..

Igt dulu kat Australia, ada budak medic keje cuci kereta, jd org gaji atau cuci tabung uji kat makmal pagi-pagi sebelum ke kelas untuk cari duit. dan gajinya berpatutan. Kat mesia aku taktau ada peluang cam ni ke tak.

:)