Wednesday, April 8, 2009

MADUe


ini kisah saya dan 'maduE'...

al-kisahnya... hari ini, saya menekan-nekan keypad handphone dan menghantar sms kpd madue... sahabat lama di Sunway College dahulu... dah lama x dgr cerita beliau... since beliau berkahwin last august, 22nd... (bday saya! now we share same date ye madue.. :p )

"salam madue.. ko pekaba??? lame x dgr cite ko"

lebih kurang mcm tu lah sms yg dihantar...
.

madue and azi di walimah madue... 230808

dan x lama selepas itu, saya terima phone call... nasib baik sempat jwb the phone b4 the ringing stopped...

and nama di screen hp.. "madue"

excited nak jawab... :) yela, dah lama x dgr kabar, and bila ckp phone, of coz lagi byk ceritanya drp hanya bersms... :p

tetapi... apabila mendengar suara di hujung sana... lain pula bunyinya... bukan suara madue yg dikenali... still, its a female voice

sibuk bertanyakan 'siapa nih?' 'nak cakap dgn sapa' 'camne bleh dpt no nih'

saya jadi blur.... patutnya saya lah yg bertanyakan pada dia... siapa dia??? kenapa ini bukan madue @ mahani???

dan nak dijadikan cerita.... this hp no rupa2nya, adalah milik seorg suami... yg menelefonnya adalah isterinya... yg bersyak wasangka bahawa saya, adalah MADU nya...

katanya husbandnya baru aje beli no nih... dan dia baca sms yg saya hantar ke no ini.... puas saya explain yg maduE adalah nama kawan saya yg saya nak contact... yg nama sebenarnya mahani... yg pada zaman sekolahnya dahulu beliau dapat nick name maduE nih... drp perkataan maHANI yg kemudian jadi HONEY dan akhirnya MADUE...dan saya bagitau dia... dah setahun x contact madue, jadi sy tak tau dia tukar no ke tak... jadi saya try my luck contact her old no... dan saya ckp padanya, kalau betul maduE tukar no, mungkin maxis dah recycle no itu... and kebetulan, mmg husbandnya baru beli no itu kan??? (setahun x contact??? mcm tipu... actually xdelah setahun... less than half year... tetapi pd masa tu, dah kena terjah camtu, azi pun jadi disorientated tibe2..ahahaha)

lama juga bercakap dgn si isteri ini... habis dia soal siasat... sy di mana? umur berapa? susah utknya percaya kata2 azi yg pd ketika itu, mmg la innocent.. :p biasanya, org biasa dah tau salah no, terus aja letak phone, and the conversation wont last more than a minute... betul tak???

well, she even asked me... 'betul ke awk x kenal suami saya?' dan katanya lg, 'ada je tau org menyamar x kenal' azi pun kenalah jawab... 'betul, saya x tipu...'

akhirnya, setelah azi jwb soalan2 dia dgn jujur, dia menerima bahawa saya bukanlah MADU dia...

haih.. nak tergelak pun ada bila ingat blk.. :p bila masanya lah saya berkahwin ye??? and in the middle of conversation tu, saya ada terdgr suara lelaki di belakang, "mmg salah no la tuh" haih.. pasti si suami... kesian lak si suami... harap2, masalah selesai di situ... xdelah kerana sms itu, ia mendatangkan masalah kpd si isteri dan suami plak... huhuhuhuhuhu... kalau tak, habis lah azi!!! rasa bersalah plak kalau mendatangkan ribut pada rumah tangga org...

tetapi pelik, camne lah hanya kerana SATU sms ini, isterinya sudah bersyak wasangka... kalau telah berpuluh atau beratus sms dihantar, logik la jg... tetapi saya x salahkan dia... kerana perkataan MADUe itu, membuatkan si isteri resah gelisah... (wpun ejaan madue itu ada 'e' di hujungnya)

akhirnya, saya dapat jg contact dgn madue mahani... :) coz actually, during raya time, madue ada anta sms raya mggunakan no lain... tetapi saya ingatkan, itu no husband madue, coz madue never informed me that she has changed her no... sy sangkakan madue pada ms itu xde kdt n guna no husbandnya.. huhu.. n nasib baik disimpan no itu...

madue dan suami; mr. hafiz

dan my 2nd sms to madue to the other no..

"salam.. Ni no madue@ mahani? klu betul, sms balik ye -azi ni "

mengambil langkah2 berjaga2... takut juga another wife call ingat saya nih madu nya... or if its hafiz's no, at least he will inform madue that its me who tried to contact his wife... :)

haih.... inilah teknologi... di sebalik kecanggihannya, kdg2 boleh dtgkan 'disaster' jgk... :p

hurmm.... jadi, itulah kisah saya dan MADUe... :)

No comments: